Prodloužený víkend jsme opět využili na maximum a vytáhli auta z garáží a spálili zase něco toho vysokooktanu…
Tentokrát jsem vyrobil „teaser“ na červencovou projížďku s fotkami Lotusu Elan +2 a tak nějak bláhově myslel, že s ním budu už moci vyrazit. Administrativa (a stejná situace s MGB, což je dílem i můj vlastní bordelizmus) mě zatím z vyjížděk veterány vyřadila, minimálně do doby, kdy budu mít na sebe obě auta zaregistrovaná s veteránskými značkami. Ale už se to blíží, je to v běhu, takže nejpozději do konce července to jistě bude hotovo. Místo odvážných pokusů jezdit pěkně načerno na „anglické“ původní jsem spíš čas věnoval údržbě a ladění strojů do perfektní kondice. Bude to legrace na pěkně dlouho. Ale obě auta jezdí a mám dojem, že tak jak by i skutečně měly.
Ale o Lotusu si číst už jistě nechcete. Náš sraz začal tradičně zase v Loděnici na návsi (místní by možná prskali a tvrdili, že se jedná přímo o náměstí) a já tam opět vyrazil z Loun a brzo ráno si s Elise užil prázdné okresky na Rakovnicku. Sešli jsme se kolem půl deváté, všichni rohlík na puse, některé staré známé tváře, jiné úplně nové. Přijeli sympaťáci s krásným černým Subaru BRZ se stylovými doplňky, Míra v Porsche 911 Carrera 3.2 z roku 1987, které se nepochybně stalo ihned magnetem naší akce. Zrovna tak i modrá Lancia Beta, která s námi však celou cestu nejela, vlastně jsem ve své srazové dezorganizaci ani nezjistil, kdo s ní vůbec přijel. Přehlédnout nešlo „Kuřete“ v MG ZR ani mého kolegu z garáže Martina „Happy“, který vyrazil tentokrát opět s manželkou a nahoře bez. Tedy víte, jak to myslím – přijel Mazdou MX5, ne Jaguarem.
Štěpánův parádní vínový Jagoš se rozhodl den před srazem, že prostě nenastartuje, a tak jel jako spolujezdec v kamarádově „záložní“ Alfě Romeo GT. Ale vlajku držel Honza s jiným, černým Jaguarem XJ X300, který očividně startoval naprosto v pohodě. Další kámoš přivezl ukázat nový Mercedes CLK 230 kompressor, který svým stavem skutečně slovíčku „nový“ vážně odpovídá. Musel jsem si do něj nasednout a nasát tu parádní vůni, jakou voněla německá auta na konci devadesátých let. Hned jsem si vzpomněl na to jak voněla kdysi moje pětka E39, vlastně nakonec i v „Sally“ 911 je to dost podobné. Nicméně tenhle mercedes je fakt „voňafka“ a to nejen bazárnickou hantýrkou. Vyrazili jsme až po deváté, protože jsme se tak trochu v hloučku zakecali, a to samé se nám stalo i na vyhlídce na Rabyni, kam jsme dojeli a zjistili, že se kupodivu na místní parkoviště vejdeme. Pak jsme si dali velkou pauzu v jedné soukromé garáži jednoho mého kamaráda na místě, které je tajnější než protiatomový kryt v Brdech. Chodí se tam na pozvánku a užili jsme si tam pokec, příběhy o tom, jaké to je přivézt si malý Caterham až z Ostravy s rozhozenou geometrií a mnohé jiné.
Dál už to “morning” drive nepřipomínalo, protože bylo už docela dlouho po poledni a někteří se s námi museli rozloučit. Míra s Porsche potřeboval stihnout ještě odpolední kolo a Augi se Subaru WRX STI musel taky frčet domů. Menší skupinka dojela kolem Konopiště až do retromuzea ve Strnadicích, které fakt doporučuji. K vidění jsou tam vážně auta, která jsem znal jen ze starých knížek o automobilech východního bloku, jsou tam třeba zvláštnosti jako Polská Syrena nebo Warszawa a mnohé jiné. Majitel muzea předvedl vlastní stavbu na motivy Lotusu Seven, postavenou na technice Žigulíka a o té myslím ještě v automobilovém tisku letos v létě uslyšíte. Martin pilně pracuje na uceleném článku. V muzeu mají auta z Tuzexu a spousta dalších artefaktů doby, která už je naštěstí dávno pryč. Jenže zde v muzeu to nijak nedráždí, naopak je to moc zajímavé místo a člověk by si na pořádnou prohlídku měl vyčlenit alespoň dvě hodinky. Je tam toho vážně spousty. A muzeum je zároveň i ukázkou toho, až kam může směřovat automobilová sběratelská vášeň, když zrovna máte k dispozici celý prázdný bývalý kravín.
Ze Strnadic jsme se rozprchli k domovům. Velký kus společné cesty jsme měli tentokrát s Tondou, který místo Lancie přivezl svou nablýskanou Fionu. Pro vás, kdo nevíte, Fiona je Fiesta ST200, poslední čtyřválcové verze s motorem Ecoboost, speciálně posíleném na 215 koní při overboostu, s 320 newtonmetry a na přání dovybavena mechanickým samosvorným diferenciálem. Jak říkal majitel Tonda, je to taková poslední jednodušší varianta bez stop/start systému a blbovin, které nechcete. Ale současně je to de-facto nové auto. Sedadla Recaro jsou naprosto perfektní, jen se sedí trošku výš, než by si asi majitel sporťáků přál. Nebudu to okecávat, Fiona mi padla do oka a když Tonda nesměle prohlásil, že by rád, abych ho kousek svezl v Lotusu, tak jsem mu místo toho radši dal na chvilku klíčky a sedl si na jeden kratší zatáčkový úsek do Recara ve Fioně. Mě totiž vrtala hlavou jedna věc.
Fiona se mi předtím držela ve zpětném zrcátku až nápadně statečně. Když přišel jeden takový pěkný úsek s pár serpentinami nahoru u obce Tisem, vyloženě jsem si je s Elise užíval, a i když by to jistě šlo rychleji, přišlo mi to na fakt, že jedeme po normální silnici a za serpentinou může zčistajasna vybafnout peloton silničářů (kolistů), kteří navíc pojedou v trojstupu a zaberou celý pruh, celkem rychlé. A Fionu se z těch zpětných zrcátek setřást nedalo. Kdepak, dobře vyladěný malý ostrý hatchback bývá typicky těžký soupeř i pro čistokrevná sportovní auta. Nakonec, ne nadarmo se tahle Fiesta dostala v jednom roce do finále Evo car of the year. Možná, že bych na okresce raději řídil starší Clio Cup 197, vlastně jednoznačně bych ho upřednostnil, ale kdybych měl být fér a vzal v potaz i fakt, že s Fionou se dá v pohodě cestovat i po dálnici a je celkově daleko líp zpracovaná, Fiesta je prostě lepší. Co budu povídat, Fiesta by byla nejspíš dnes tím ostrým hatchbackem, který bych po krátkém svezení doporučil. Nakonec jeden kamarád z naší skupiny už se taky hned vyptával, kdy by eventuelně byla tahle Fiesta na prodej. A asi jen tak nebude. Alespoň už vím proč.
Co bude příšte? Možností na srpen je jistě víc, sám bych si přál, abychom vyrazili už i převážně těmi veterány, ale na druhou stranu skupinka se nám skládá spíš z bláznů do sportovních aut klasického střihu, Miaty nechybí a Jaguary kontrují naše ambice lítat po okreskách jako blázni. Jeden z nápadů je uskutečnit výlet na Šumavu, protože tamní silnice jsou většinou fakt v perfektním stavu a ideálně i s přespáním. Zkrátka Sunday Morning drive se zvrhává v poměrně časově náročnou kratochvíli, ale o to víc mě baví, že si to všichni maximálně užíváme. Pozvánku na příště jistě neminete a hlavní dění sledujte na našem společném whatsappu a koho jsem tam ještě nepřipojil, tak rád udělám, stačí do soukromé zprávy poslat číslo.
Dobry asi jako vzdy. To je Turbo ta 996tka?
Ta 996 tka je kamaráda a je to normální Carrera 3.4 , má tam GT3 křídlo 😀
Bylo to fajn, jeď někdy s náma … Já vždycky zkusím i vypíchnout nějaký zajímavý auto, tentokrát jsem trošku zkusil o Fiestě. Tvůj Mégane bude celkově rychlejší, možná i o dost pocitově, ale kdybys někdy natrefil na tuhle Fiestu ST, tak budeš překvapenej jak příjemně a hlavně dobře je to nastavené. Na druhou stranu, jemný doladění (diff) + naladění motoru na limitku “200” , čili reálně na overboostu kolem 215 koní tomu hodně pomohlo.
Ja, po zhlednuti pozadavku na vozidla, sem se neodvazil prijet s novodobym autem.. krasna trasa, i s koupanim se to dalo spojit. vidim, ze to byla skoda. I sam Krabattore comendatore nesplnil sve vlastni pravidla. Priste uz na to prdim, a jedu s 15 ti letym Catem. 😀
A má fantastickej zvuk 👍🏻👌🏻
Ja si rikam ona je tam ta 996 vzadu videt malo. Myslel sem ze to je Turbo. I tak pekny. K te Fieste to si myslim, ze by se mi urcite libilo. Koukal sem na to hned, co to je za auto… A nebudu kecat je mi to mnohem bliz, nez treba starej Jaguar:)
Kazdopadne fakt bych jel i rad. Pravidla nepravidla. Megane je na tyhle projizdky vlastne docela schopnej. Vsak umi jet i normalne predpisove. Ja to mam ted slozity hodne prace. Do toho pred svatbou:) A tak dale. Je fajn ze je z toho tradice. Funguje to…
Tak se na tebe budem příště těšit 😀 Budu muset vymyslet nějakou trasu, něco ideálně po hezkejch asfaltkách, což ty střední Čechy bohužel moc nenabídnou. Mégane bude suprovej, nakonec jak vidíš i nový káry s náma jezdí, třeba pojede i Sedrik s M2C …
Sedrik je zajimavej typek uz sem ho 2x potkal po Praze s tou m2c. Jako ja uplne super asfalt nepotrebuju projedu vsude tam kam dojede 996, nebo 156tka:) Je to vcelku pohodovy auto jen jakoby neni uplne zabavny s nim jezdit pomalu… Asi vis co myslim
Zdravím. Rád bych se příště přidal pokud mě mezi sebe vezmete. Rád provětrám svého 36 let starého Nissan 300ZX Turbo Z31 anniversary, který už svých 210 koní sice nemá, ale pořád točí 3litrový V6 dobře. Můžete mě přidat do whatsup skupiny? Díky. Pavel
Ahoj Pavle, moc rádi tě příště uvidíme a vezmeme. Kór s takovou károu. My ten web pořád s kolegou ladíme, takže ani nevím zda jde poslat čistě soukromá zpráva, ale kdyžtak mě prozvoň na čísle 725756879, nebo napiš po whatsappu a já si tě uložím a přidám do skupiny
Trošku vám ty vaše spanilé jízdy závidím. Fakt moc hezké a vypadá to, že se z toho začíná stávat pěkná tradice, to je fajn. No, ale každopádně jsem zvědavý na ten Lotus-Žiguli, to by se asi Colin Chapman divil 🙂
To je smůla, že to máme k tobě až tak moc daleko, jinak bych tě taky moc rád potkal, možná příležitostně, až bych měl cestu na severovýchod. O Lotusu-Žiguli bude určitě něco psát Martin “Happy” Tolar, takže to nemineš ať už tady nebo pak na garáži. Ale sem by mohla jít taková ta unplugged neočesaná verze se vším všudy… No na živo to byl docela peklostroj 😀 A v techničáku má napsáno Lada 21011 jestli se nepletu 😀
Třeba to někdy vyjde 🙂
odkud severovychod? v profilovce vidim Skodovku tak to nekdy protahni a ja se pridam s kupatkem 🙂
kdyz nad tim premejslim tak nic se slepici ve znaku jeste nejelo 🙂
Velmi dálný severovýchod – Ostrava 🙂
Škodovka už nějakou dobu nejezdí 🙁 Trošku mě to štve, protože bych se celkem rád projel, ten mocný výkon devadesáti koní mi chybí 🙂
Vlastně ani nevím, proč jsem si ji dal do profilovky. Asi proto, že mám rád závodní škodovky řady 742. A to asi budu jeden z mála. Ale třeba tahle je pro mě nádherná a 140 koní je taky hezkých 🙂
Jaké kupátko?