Corrado prý mělo nahradit Scirocco, ale nakonec prožilo část kariéry po jeho boku a z platformy obyčejného Golfu toho vytěžilo mnohem víc. Stavěli jej u Karmannu v Osnabrücku, kde jim šly podobné specialitky lépe od ruky. Corrado ale Golfa moc nepřipomíná, je takové naštvané, nahrbené a připravené vyrazit. Možná jen přední maska a světla připomínají Jettu, ale jinak je to vážně dobře a agresivně vypadající VW s velmi tuhou karoserií. A co teprve automatické křídlo vzadu od Porsche, které se vysune až nad 120 km/h, nebo po stisknutí tlačítka? No není to až příliš cool pro Volkswagen? A není náhodou tohle jeden z prvních Volkswagenů, který automobilku nasměroval mezi elitu?
Nevýhodou je, že Corrado všichni upravují a tak i tohle auto je snížené a na moderních sedmnáctipalcových kolech Borbet, které sem ale kvůli designu považoval za nějakou osmdesátkovou úchylárnu. Jinak je ale tohle Corrado G60 vlastně neupravené, jen to mračítko není původní, ale často si jej majitelé na svá kupé montovali již tehdy. Uvnitř se posadí jen čtyři lidé, pro pět by místo fakt nebylo a už takto to není vzadu nijak pohodlné. Ale je to kupé, ničemu to nevadí, tady se má dobře sedět vpředu, kde vás tvar sedadel drží i v zatáčce. Sedí se nízko, volant je nastavitelný a palubka je částečně nastavená k řidiči, to je fakt tak… nevolkswagenovské. Navíc ta bohatá výbava, která dokazovala, že Corrado bylo vlajkovou lodí značky.
Corrado si vzalo něco z dvojky a něco z trojky Golfa, to podle motorizace (z trojky těžilo hlavně Corrado VR6). To ale mluvím o přední nápravě, zadek sázel na techniku Passatu B3. Přesto je výsledkem kupé s přesným řízením a vzroným chováním, které se nemusíte bát označit za sportovní. K tomu výborně fungují i brzdy. Sranda je prý se všemi verzemi včetně obyčejných motorů 1.8 a 2.0, nejcennější jsou šestiválce VR6. Já mám šanci svézt se s přeplňovaným Corradem G60, které dá stovku za 8,3 sekundy a ochotně se nechá ždímat na doraz svých možností. Prý ale G-dmychadlo vydrží jen sto tisíc, pak vás čeká repase.
Řadím na precizním pětikvaltu, který mi také v ničem nepřipomíná jiné převodovky z koncernu. Ale možná je to celé jen můj dojem, protože jsem čekal další Golf, jako když jsem řídil Scirocco. Dostal jsem ale auto s mnohem lepším chováním a reakcemi, auto skvěle vyvážené a neutrální v zatáčkách, auto s hezkým zvukem, auto se strmým přesným řízením a citlivými brzdami, které je vážně hravé a zábavné a klidně při ubrání plynu umí nabídnout i trochu té přetáčivosti. Ostatně podle Tiffa Needella ze starého Top Gearu jde o jednu z nejlepších předokolek, což je rozhodně pravda.
Škoda, že tolik let nedostalo nástupce a Volkswagen přestali všichni vnímat jako značku, která to dokáže. Z necelých sto tisíc vyrobených aut jsou nejpopulárnější právě verze G60 a VR6, ovšem málo z nich je v neupraveném stavu. Můžete se pokusit tohle kvalitní a spolehlivé auto odtuzit, tím vlastně uděláte dobrý skutek. Díly se už ale hůř shánějí a nejsou levné, ale stojí za to nechat si tohle auto a pečovat o něj. Tohle je totiž vážně senzační Volkswagen.