První Golf Cabrio se vyráběl od roku 1980 let až do roku 1993. Z druhého Golfu totiž automobilka otevřený typ neodvodila a nechala ve výrobě ten první. Mezi zákazníky měl totiž Golf úspěch prakticky ve všech verzích a sportovní GTI je dodnes považováno za kultovní. Kabriolet vyráběný u Karmannu dostal ochranný oblouk a kvůli němu i přezdívku „košík na jahody“. Střecha je manuální, takže se na ní nemá co rozbít. Auto zdobí kola BBS, ale jinak se nic neupravovalo. Strohý a ergonomicky zvládnutý interiér to vlastně ani nepotřebuje.
Druhým na place je trojka Cabrio vyráběná mezi roky 1993 až 2002 (to už ale s přední částí čtvrtého hatchbacku). Auto větší, bytelnější, bezpečnější, prostornější (vzadu i víc než nástupce) a lépe vybavený. Kabriolet opět stavěla karosárna Karmann a má to napsané i na ochranném oblouku, navíc jde o akční edici Pink Floyd. A i tady sáhl Tomáš po kolech BBS. Interiér je strohý, černý, ale ergonomicky zvládnutý. Tedy až na tlačítko varovek za věncem volantu.
Pod kapotou obou aut je benzínová osmnáctistovka s výkonem 90 koní. Líp se mi ale asi jede se starší jedničkou, která je lehčí a citlivější, přitom pořád pohodlná. Motor se ochotně nechá vytáčet a dělá mi strašnou radost s ním jet svižně. Navíc se za vámi lidi otáčí a mávají, otevřená jednička prostě dodnes vypadá skvěle. Trojka tolik rozruchu nebudí, je i tišší a kvůli větší hmotnosti o něco méně zábavná. Zase je ale pohodlnější a lépe zvládá nerovnosti, a to i se sníženým podvozkem.
Tomáš se svých kabrioletů asi jen tak nezbaví, jednička je jeho druhým autem, které si nechal dodnes. Trojka pak byla taková náhodná koupě později. A já mu vlastně rozumím, oba auta jsme si za těch pár chvil oblíbil a dovedl bych si je představit v garáži (kdybych neměl Miatu). Něco na tom Golfu prostě je. Jinak delší text s více fotkami můžete tradičně najít na Garáži.