Když jsme začínal psát, začalo se mi líbit pětkové BMW generace E34. Samozřejmě, že nejvíc M5, ale i obyčejná 535i je moc pěkná. Shodou náhod jsme ještě toto BMW nikdy neřídil, ale kluci Truci mi tehdy půjčili Alpinu, která je na základech 535i opravdu postavená, ale je lepší. Vzácný model vznikl jen v 576 exemplářích mezi roky 1988 až 1992 a na pohled se liší speciálními koley, podspojlerem a polepy.
Alpina upravila písty, vačku, řídící jednotku a katalyzátor. Podvozek je ze sedmičky E32, aby auto bylo jistější a tvrdší, ze stejného auta jsou i silnější brzdy. V kvalitním a ergonomicky podařeném interiéru nebylo potřeba moc věcí měnit. Alpina dávala standardně kožený paket, sedadla přečalounila do unikátní látky s barevným proužkem a vyměnila hlavici řadičky za dřevěnou se svým logem.
Temné dunění motoru zní dobře a hned první odpich ukazuje, že má Alpina skvělý zátah. Jak se ručička otáčkoměru sune po budíku nahoru, dunění přechází v nádherný ryk. Vyšší rychlost nevadí, s autem se jede snadno a vše funguje tak nějak automaticky. Jako kdybych s autem jel snad posté, ne poprvé. Krajina za okny letí strašně rychle, ale mne to vůbec tak nepřipadá. Navíc Alpina má pořád ještě rezervu, pedál ještě není na zemi a jak se k ní přibližuje, letí sedan pořád víc a víc vpřed a snaží se schramstnout každé auto před námi. Na těch nízkých širokých gumách sedí i v zatáčce a vůbec nepotřebuje, aby člověk nějak moc ubíral. Páni, a jak je to pohodlné, kdybych mohl, tak s ním dojedu klidně přes celou Evropu na dovolenou.
Ještě pohodlnější je větší B11 3.5/1 na základech BMW 735i E32, která se vyráběla jen pár měsícu v roce 1987 a tohle byl pátý kousek. Vyladěný šestiválec nabízí 245 koní a 310 Nm, stovku pokoří za 7,9 sekundy a maximální rychlost je 243 km/h. Jen ta spotřeba je přes deset litrů, ale to se dá očekávat. Kompenzuje to ale brutální síla velkého sedanu, který prostě umí jen hodně rychle. Je to geniální polykač kilometrů, který svým barytonem rozhání loudaly ze silnice.
V interiéru si B11 zachovala veškerý sedmičkový luxus s koženým interiérem, elektrickou výbavou, klimatizací, šíbrem a dřevěným dekorem. Ten ladí s dřevěnou řadičkou, která byla pro tuto automobilku (ano, Alpina je samostatná automobilka s unikátním VIN, nejen úpravce BMW, jak občas někdo mylně tvrdí) typická. Je ale pravda, že tu a tam se ozve nějaký pazvuk, což je asi vinou tužšího podvozku.
Alpina mi přesvědčila, že je lepší než BMW, a že je vážně skvělá. A líbí se mi i to, jak jste za jejím volantem za fajnšmekra.
Obě Alpiny měly u sebe chvíli Veteráni na Truc a nafotila je Mikka. O větší B11 vyšel článek i na Garáži.