Všichni mu říkají Rover SD1, ale to byl interní název. Obchodní označení zní Rover 3500 Vanden Plas, tedy podle osmiválce o objemu 3,5 litru a nejlepší výbavy. Auto pyšnící se titulem Automobil roku 1977 nahradilo předchozí Rover P6 (také ve verzi 3500, ale i slabší 2000) a Triumph 2000. Byl oblíbeným autem britské policie i Cowleyho z Profesionálů.
Design byl inspirován Citroënem CX a Ferrari Daytona, což je nezpochybnitelné. Uvnitř je neuvěřitelně prostorný interiér a velký plochý kufr.
Rover zkusil obří model nasadit i do rally, ale úspěšnější byl s Rousem a Walkinshawem na okruzích. I ti si oblíbili osmviláce o objemu 3,5 litru se dvěma karburátory, který mám možnost otestovat. Dokonce jde o tu nejlépe vybavenou variantu Vanden Plas, kterou si Martin zrenovoval. Manuál musím ovládat levačkou, protože řízení zůstalo ještě v autě na britské straně. Líbí se mi,jak je tuhé a docela přesné. A i tvrdší podvozek připomíná spíš BMW než pohodlné modely. Opačně je na tom velmi měkké a vydatně naposilované řízení. Lépe tedy osmiválcovému Roveru sedí rovinky.
Je to ještě pořádné britské auto, a také poslední Rover s tímto motorem. Nástupnický Rover 800 dostal techniku Hondy. S Martinem mi seznámili Veteráni na Truc a jeho auto pro Garáž nafotila Mikka