Ano, mám i Mini, ale nikdy jsem s žádným nejel. To své jsme koupil po krabicích a je to prostě dlouhodobý projekt. Zato jsem se ale svezl s Autobianchi A112 Abarth a od té doby doufám, že britský knedlík jezdí také tak parádně.
Model A112 byl první, který na pohled už tolik nepřipomínal Fiat 500. A vypadá parádně, také jej navrhnul Marcello Gandini, kterého prý skutečně inspirovalo Mini. Platforma je zkrácená z Fiatu 128, technika pochází spíš ze 127. Ostrý A112 se začal nabízet v roce 1971 s litrovým motorem a výkonem 58 koní, které Carlo dosáhl jinou vačkou, karburátorem a výfukem. Od roku 1975 se nabízela tato varianta s výkonem 70 koní. Tu poznáte třeba podle nových zadních světel, předních mlhovek, jiných kol a bílých blinkrů místo oranžových a taky podle červených pásů a sportovního volantu uvnitř.
Auto je maličké, s koly v rozích a také skoro nic neváží (670 kg), takže tohle nebude nudná projížďka. Motůrek OHV je doplněn pětistupňovou převodovkou. S tou se vyplatí hodně pracovat a držet ho kolem 6000 otáček, kde je výkon vysoký a zvuk motoru nejhezčí. Brzdy jsou citlivé a dost silné, takže za chvíli posílám malé Bianchi do zatáčky hodně rychle a zkouším, kdy se dostanu k limitu. Ale on ne a ne přijít, takže jen na apexu zašlápnu plyn a letím zase dál. Řízení je přesné a čisté, reakce auta okamžité. Tohle je prostě láska po prvním svezení.
Ostrého štírka mi půjčili Veteráni na Truc a objevil se i na Garáži