Jo, vážně mi BMW Z3 1.8i přišlo fakt dost mizerné. Houpalo se v zatáčkách jak parník, reakce byly takové nic moc a vůbec to bylo velké zklamání. Vždyť eMko bylo kdysui tak fantastické. Jenže každá věco má rub i líc, a tak mi jiné Zetko spravilo náladu. První Z4 E85 je v mých očích nvíc nejhezčím Zetkem vůbec. A přitom Anders Warmig sklidil tolik kritiky, prý bylo auto nudné, zatímco Z3 působila dramatičtěji. A vidíte, dnes si naopak hladké kapoty a useklé zádi moc líbí.
Uvnitř se také zvětšily rozměry, sedí se navíc hezky nízko a hodně vzadu. Lepší je najít kus se sportovními sedadly a fuknční bohatou elektrickou výbavou. Materiály jsou mnohem lepší a kvalitní, světlá krémová barva BMW sluší a ani sem za jízdy moc nefouká. Střecha se ale dá stáhnout jen pokud auto stojí. Karoserie je tužší a celkově má auto dobře rozloženou hmotnost. Díky hliníku a magnésiu není těžká, má jen kolem 1200 kilo.
Klasická koncepce Zetku svědčí. Základní čtyřválec 20i ale vynechte, ale šestiválce 25i už není marná volba. Hliníkový motor se systémem double-VANOS má okamžité reakce a lineární zátah. 190 koní a 245 Nm mu stačí na 230 km/h a akceleraci za 7 sekund, ohledně paliva ale vyžaduje oktanové číslo 98. Za ten krásný zvuk, dunivý v nízkých a ostře vyjící ve vysokých otáčkách mu to ale odpustíte. Stejně tak jsem oželel i řazení, protože náš kousek měl automat. Posilovač se přizpůsobuje rychlosti, aby bylo auto co nejčitelnější, přesto zpětná vazba není dokonalá. Komfort je dostatečný, Z4 ale není měkká a má hezky potlačené náklony v zatáčkách.
Proti předchozí Z3 mi přišla první Z4 vážně povedená. Zatím jsme se ale nedostal do nástupců, z nichžhlavně prý ten poslední je zase docela povedeným sporťákem. Tahle generace má ale výhodu přijatelné ceny, díky které se možná podívá ještě do spousty garáží a bude dělat radost mnoha majitelům svou jízdou a svým zvukem.