Buick cílil na doktory, byl v hierarchii koncernu hned pod luxusním Cadillacem. Jenže tento kousek s úpravou restmod by asi tehdejším markeťákům vyrazil dech. Buick pro chuligány? Na to přece existoval Chevrolet Chevelle. První Skylark se objevil v roce 1960, tohle je ale zástupce o osm let novější druhé generace z roku 1971. Svézt jsem se s ním mohl na dílně Car Brothers, kam tohle auto jezdí pravidelně na servis.
Kupé má ze všech Skylarků nejkratší rozvor, ale pořád působí v Evropě jako obrovské auto. Má trochu oprýskaný lak, který vypadá skvěle. Boční okna se dají stáhnout i s B-sloupkem. Kola jsou nyní tuningová, ale shánějí se originální. Uvnitř je spousta místa a také dost chromových doplňků. Před utopenými budíky je velmi malý volant, který za jízdy prozradí necitlivé a nepřesné řízení.
Ale na co řídit, Ameriky prý jezdí jen rovně, ale za to rychle. Skylark Custom k tomu má předpoklady – velký osmiválec se stylovým filtrem Edelbrock, větší chladič a jiné svody. Třistapadesátka (5,7 litru) byla v nabídce druhým nejmenším motorem, nešlo ale o běžný koncernový motor, ale vlastní motor Buicku s větším zdvihem a výkonem 230 koní. K motoru je připojen tříkvalt s ovládáním pod volantem. Když ho nastartuju, začne hned strašně řvát přes do boků vyvedené výfuky a neuklidní se ani po ohřátí. Plyn jen tak lechtám, dokud neopustíme vesničku a pak na to teprve šlápnu a koukám, jak se začne vlnit kapota bez výztuh.
I díky vzhledu mám pocit, že bych měl auto řídit jak Vin Diesel v Rychle a zběsile. Takže bych se za volantem rozvalil, chytil ho levačkou na dvanácti hodinách a užíval si, že v něm stejně není skoro žádná odezva. Ale co, dyť v Buicku si připadáte jako pán světa. Navíc americká auta ze sedmdesátek už jsou poměrně uživatelský příjemná. A když mají samosvor, tak se Buick zdá v zatáčkách i docela potentní. Skylark byl vystřídán modelem Century, ale nakonec se znovu vrátil. Mnohem populárnější ale pro podobné úpravy nejspíš bude sourozenec Chevelle.
Auto mi na chvilku půjčili renovátoři Car Brothers a počíst jste si o něm mohli i na Garáži.