Je to vlastně vtipné, jak dělal Fiat sportovní a otevřené modely i ze svých prcků. Třeba z modelu 850 udělal krásné kupé SC a právě tím jsme se mohl svézt. Byl jsem rád, protože o tomhle autě často mluvil táta, že se mu moc líbilo. A vlastně i mně, vždyť trochu připomíná starší Porsche. Jinak je tohle model po modernizaci v roce 1968, takže má masku s dvěma páry světel.
Osmsetpadesátka nahradila Fiat 600 a opět se vyráběla v licenci i ve Španělsku nebo Jugoslávii. Kupé Fiat uvedl v roce 1965. Původně to být Fiat ani neměl, skicy vytvořil Boano pro Ferrari coby jejich základní model, ale to se nakonec zaleklo, že by mu poškodil image. I když je Fiat malý, interiér je docela vymyšlený, aby byl co nejvyužitější. Až tedy na to rádio, co je před spolujezdcem až u dveří, takže se za jízdy moc ovládat nedá. Ale co, motor se hezky poslouchá, kdo potřebuje rádio.
V otáčkách je Fiat hezky dravý. Motor vzadu pohánějící zadní kola navíc autu umožňuje docela zábavné průjezdy zatáčkou, ale ani to není v nijak nadpozemských rychlostech. Vždyť měl původně motor jen 47 koní a maximálku 135 km/h. Tohle je ale vylepšená varianta Sport Coupé s devítistovkou a tu jejích 52 koní dostane až na 140 km/h. Možná se to jeví jako směšné hodnoty, ale okamžité reakce a vzorné chování dělají z malého kupé skutečně sportovní auto. Škoda, že mu Fiat nedal žádného nástupce a přeživší z 350 tisíc vyrobených tak ráda požírá koroze.
Fiátka měli kdysi v nabídce Veteráni na Truc a o radost z jízdy jsme se podělil i na Garáži.