Vzhled navrhlo studio Bertone, kvůli tomu se také všem verzím říká Bertone Coupé. Kdyby vás zajímalo jméno konkrétního návrháře, byl to tehdy Giorgetto Giugiaro, který se později osamostatnil. Práce se mu povedla, proporce s velkou prosklenou plochou vypadají skvěle. A senzační je i maska s prolisovanými žebry, kliky se zámkem uprostřed nebo originální kola. Veloce také dostalo větší zadní světla, ta přední navíc velmi dobře svítí. Fanoušci jej poprvé spatřili na okruhu Monza v roce 1963.
V Alfě je spousta místa a hodně světla. Vnitřek je vyveden ve světlé kůži, úžasně jej doplňuje dřevěný dekor a volant s dřevěným věncem. Pozice za ním je prakticky ideální, krásně dosáhnete na pohledné pedály i precizně vyrobené spínače. Místo je tu ale pro dva, zadní lavice je spíš nouzová. Kufr je pak opět dostatečný.
Dvouvačkový čtyřválec má osm ventilů, dva dvojité Webery a otáčky přímo miluje. Dostává se do nich skoro okamžitě a hned u toho krásně sportovně řve a prská z výfuku. Nejhezčí zvuk má kolem 5000 otáček. V tu chvíli disponujete i nejvyšším výkonem 132 koní. Auto je na stovce za 9 sekund a umí jet až 200 km/h. Pětikvalt s lomenou pákou má krátké a přesné dráhy. Správně tuhý je i spojkový pedál, kotoučové brzdy na všech kolech jsou krásně citlivé a dávkovatelné. Citlivé je i řízení, kde vám vůbec neschází posilovač. Ještě lepší svezení nabízí verze se samosvorným diferenciálem, i bez něj ale oceníte propracovaný a skvěle fungující podvozek.
Alfa váží zhruba tunu a pocitově se jeví dost bytelně a solidně. Pocitově se navíc jízda zdá pomalejší, než ve skutečnosti. Auto vás zkrátka ukolébá a ještě mu začnete kvůli předvídatelnosti okamžitě věřit. Díky slušně odladěnému podvozku zvládá auto i nerovnosti. Já jsem se do toho auta vážně po pár okamžicích zamiloval, jak skvěle se mi s ním jelo. Myslel jsem, že to bude jen obyčejný sporťák, ale ne. Tohle auto je prostě výjimečné.
Takže funguje každý den, je krásná, praktická i rychlá. A ještě v ní budete za fajnšmekry. Tak na co sakra ještě čekáte? Aha, vy se bojíte, že to je typická Alfa, co? No, samozřejmě nějaký servis potřebuje a korozi musíte hlídat. Dílů na auto je ale dost, dokonce jej můžete díky firmě Alfaholics i vylepšovat. Bez práce ale není žádný youngtimer, takže vám Veloce rozhodně doporučit můžu. Ostatně, z toho pobláznění jsem se kdysi vyznal už na Garáži.