Get your kicks on Route 66, ale dej si bacha, ať na to máš pořádnou káru. Třeba v tomhle bych si slavnou šestašedesátku projel klidně. Jde totiž o nejspíš jediné kupé Dodge Monaco 500 na našem území, které má ve sbírce muzeum JK Classics v Lužné. Monaco bylo vlajkovou lodí automobilky a s délkou 5,5 metru se rozhodlo konkurovat ten nejlepším modelům Fordu a Pontiacu. Výsledkem bylo nádherné a luxusní auto s unikátními kryty kol, vynilovou střechou a protáhlými zadními světlomety.
Monaco je pro šest lidí, kteří se mohou uvelevit na elektricky ovládané gauče. Nohy si položí na pořádně huňatý koberec, užijí si pohled na spoustu chromu a barevně sladěný interiér a pak už si jen užívají bublaní motoru doprovázané nějakým šlágrem z rádia. Ten řev motoru je ale lepší. Má objem 6,3 litru a výkon 325 koní, možná víc díky lepšímu sání Edelbrock. Předchozí majitel upravil auto ještě víc – přizvedl zadek, dal chladič oleje a doplňkové kryty na světla.
Auto dokáže i zagumovat a zvednout při tom čumák k obloze, ale mnohem lepší je užívat si s ním klidný plynulý cruising. Spotřeba je v tu chvíli vedlejší, náklony v zatáčkách nepodstatné. Vy prostě jen sedíte v úžasném a vlastně docela vzácném autě (vzniklo jen asi 700 těchto kupé) a užíváte si pořádnou vlajkovou loď své automobilky. Je to fajn a jsem strašně rád, že mne v muzeu JK Classics za volant Dodge pustili a že mi Mikka udělala i nějaké fotky. Delší článek vznikl pro magazín Garáž.