Sierra nahradila Cortiny a Taunusy a svým moderním designem působila velmi převratně (a milovníci starých sedanů jí kritizovali jako hroudu želé). Vycházela z konceptu Probe III, velmi aerodynamické kreace a její vývoj stál hodně peněz. Možná proto se vyráběla a prodávala po celém světě. V Británii si popularitu musela vybojovat, ale v Německu to byl okamžitý trhák.
Od roku 1987 se prodával facelift s jinými světly, o rok později byl vyroben tento dvoulitr. Měl chromované lišty verze Ghia, kola z varianty XR jsou ale vylepšením majitele. Šedý semišový interiér je krásně zachovalý a zejména pohodlná sedadla si mne hned získala. I jinak je tu ale docela bohatá výbava. Majitelé si stěžují, že Sierry akorát špatně svítily a stíraly, ale modernizované Sierry nebo aftermarketové díly umí tyto problémy odstranit.
Sierra je zadokolka, což je také důvod, proč už jich na prodej tolik není. Zkrátka nepřežili nadšence toužící po přetáčivém smyku. Ti ale museli hledat nějaký silnější motor, například tento pružný tichý dvoulitr. Pak se potenciál podvozku s nezávisle zavěšenými koly, citlivé řízení a silné brzdy dají docela využít, byť je auto hlavně komfortní. Právě proto je vlastně nejlepší při klidné a pohodové jízdě. To pak nevadí ani dlouhé dráhy řazení.
Sierru Ford několikrát modernizoval a pak jí v roce 1993 nahradil Mondeem s pohonem předních kol. A ti Britové, co Sierru na začátku proklínali, najednou nadávali na Mondeo (ale zvykli si na něj stejně). A byla i populární ojetinou, takže dnes se hezké kousky cení.