Levné kabrio, které má styl, to není jen obligátní Miata. Můžete si koupit třeba i Rover řady 200, dost netradiční auto na naše poměry. Proto jsem neodolal, když můj kamarád Vašek chvíli měl Rover 216LSi bez střechy. Levný skalpovaný anglán se mi prostě zalíbil svým jednoduchým hranatým designem (podoba s Hondou Concerto není náhodná). Rover jej uvedl v roce 1989, kabriolet tedy dokonce až v roce 1993. Měl tehdy typický ochranný oblouk a velkou chromovanou masku, nejlépe vypadá v barvě British Racing Green.
Interiér mi hodně připomíná následnou generaci, ty tvary vůbec nepůsobí tak staře. Jen dřevěný dekor a kožené čalounění si u Roveru nedokázali odpustit. Zadní sedadla sice nemají moc místa pro hlavu, ale to se vyřeší sundání střechy. A ačkoliv to není žádný sporťák, má vlastně perfektní pozici za volantem.
Pod kapotou je šestnáctistovka D16A8 DOHC od Hondy, kterou milovali majitelé kupé CRX. Tady je naladěný na 125 koní a z japonska je i převodovka PG1. Pokud by vám vrcholný dvoulitr přišel moc velký, je to ideální motorizace. Čtrnáctistovka totiž není tak lačná po otáčkách a ani tak pružná, jako tento motor. Rover je s ním hezky dynamický a svižný, zvládne pokořit stovku za 10 sekund a trumfne i konkurenční Peugeot 306 Cabrio. Když se silnice zaklikatí, tak anglán hezky sedí, není nijak nedotáčivý a ani nemá velké náklony. Kdyby se tolik nekroutila karoserie, bylo by svezení zábavnější.
Rover je taková netradiční, ale přitom povedená alternativa k otevřené Astře, Golfu nebo 306 Cabrio. Jen je problém nějaký na prodej vůbec najít. Pokud se to povede, tak budete za gentlemana.
Rover se objevil i na Garáži.