Crossover, který byl strašným propadákem a stál Suzuki děsně peněz, přesto dnes je zajímavým youngtimerem kombinujícím techniku terénní Vitary a karoserii typu Targa. Suzuki jej ukázalo na tokijském autosalonu v roce 1993 jako koncept, jenže ohromný ohlas přiměl Japonce k výrobě. Takže kulatý crossover s mohutným oplášťováním a spojlerem se opravdu objevil v showroomech. Dostal docela bohatou výbavu a barevné čalounění. Zákazníkům to mělo kompenzovat miniaturní kufr a průvan v autě.
Stylovka stojí na rámu Vitary, ale světla výška je pouze 160 mm. Z Vitary auto podědilo i pětistupňovou převodovku a šestnáctiventilový motor s vícebodovým vstřikováním. Ten nabízí 97 koní a 132 Nm, což je tak akorát na auto vážící 1,1 tuny. Moc na rychlost naladěný není, na stovku akceleruje 13,3 sekundy a jede maximálně 150 km/h, ovšem zase je X-90 překvapivě tiché. Nádrže na 42 litrů při spotřebě kolem devíti moc dlouho nevystačí, řízení jde až moc zlehka a při couvání Suzuki pípá jak náklaďák. Alespoň že se s ním dobře manévruje a má citlivé brzdy, jinak by tady moc chvály nebylo.
Samořejmě, že má Suzuki nezávislé zavěšení předních kol a tuhou zadní nápravu. Na silnici to není špatné, ale ani v terénu se neztratí. Je ale jasné, že hlavně bylo zamýšleno jako stylovka a ne jako pracant mimo silnici. Spíše je totiž do lehčího terénu, kde tolik nevadí menší světlá výška a lakované plasty náchylné na poškrábání. Auto si nakonec oblíbil Red Bull jako propagační, jinak to byl ale velký propadák. Auta ještě dlouho zůstala na skladech a Suzuki si nejspíš už nikdy nedovolí takto ulítnout. Tahle prdlost z devadesátek tak asi zůstane v jejich historii ojedinělá.
Raritní Suzuki mi půjčil brněnský autosalon CanoCar a psal jsem o něm i na Garáži.