Corvette sice není a nebyla supersportem, ale dokázala tyhle placky vždy potrápit. Já jsem se zatím s Corvette svezl dvakrát a pokaždé to byl senzační zážitek. Poprvé to byla generace C3 ze sedmdesátých let ve verzi T-Top, oblíbené auto kosmonautů a navržené podle láhve Coca-Coly. Uvnitř je útulný černý kožený a ergonomicky skvělý interiér s utopenými přístroji a spoustou kovových dílů a doplňků. Hned za zády máte zadní nápravu, takže auto krásně cítíte.
Techniku Corvette původně převzalo z C2, na modernizace došlo až postupně. Kola s centrální matkou jsou dobovým doplňkem na tunu a půl těžkém autě. Pod kapotou je small block 350, tedy 5,7 litru s výkonem 300 koní, který Corvette dostane na stovku za 7 sekund a pak až na 225 km/h. Nezávislé zavěšení kol a silné brzdy dost usnadní řízení a vychutnávání pocitu za volantem. Automat řadí hladce a často nechá motor krásně bublat. Prudká akcelerace při kick-downu je ovšem silně návyková a ukazuje to nejlepší z amerických svalů. Přitom je naštěstí auto skvěle ovladatelné a hlavně zábavné.
Generace C3 se prodávala úžasně a překonala milion vyrobených kusů. Auto měl Neil Armstrong, Jimi Hendrix nebo Roger Daltrey. A to je cool! Stejně tak je cool sundat střechu, pustit Born to be Wild a projíždět se v krásném letním dni krajinou. Dnes je navíc C3 jednou z nejlevnějších cest k tomuto modelu, k tomuto léku na jakkoliv špatný den. Ale na to funguje i generace C6, kterou jsem řídil ve verzi Z51.
I generace C6 je nízká, plastová s bezrámovými okny, čtyřmi červenými kulatými světly vzadu a boulí na kapotě. Podle Chevroletu byla C6 vlastně pětka, ale vyladěná k dokonalosti (až na ty mrkačky, které poprvé chyběly). Výrazně se zlepšila i kvalita dvoumístného interiéru a hodně se používala kvalitní kůže. Sedadla mají dobré boční vedení, takže v zatáčkách nelítáte ze strany na stranu. Střešní díl je sundavací.
Motor je samozřejmě V8, v tomto případě LS3 s objemem 6,2 litru, výkonem 440 koní a točivým momentem 580 Nm. Zvuk je krásný a vylepšený sportovním výfukem, líbí se mi ale i brumlání v nižších otáčkách. Člověk by řekl, že čtvrt míle za necelých 13 sekund je až až, ale někomu ani to nestačí, takže má tato Corvette nové chlazení, větší brzdy, širší kola, kratší převodovku a silnější brzdy. Stovka padne za 4 sekundy, maximálka je 310 km/h. Auto umí burnouty a donuty a také spotřebovat dvacet litrů paliva a vzorek na pneumatikách lusknutím prstu. Ale za volantem vás tyhle podružnosti nezajímají. Když uberete, umí se Corvette změnit na klidné GT a vůbec nepřipomíná humpolácký sporťák pro rednecky. A také není už tolik zrádná jako starší verze, navíc má nádherně citlivé brzdy.
Corvette je prostě úžasný stroj a pokud se mu někdo směje, že je to jen lék na krizi středního věku, tak jen závidí, že se nikdy nesvezl. Já osobně bych byl docela zvědavý na všechny další generace, třeba i na nejnovější C8 s motorem uprostřed. Pro vás je spíš užitečná informace, že právě C6 je dnes dostupná. Ostatně můj kamarád si nedávno jednu koupil, tak třeba o Corvette nepíšu naposledy. Tahle modrá sice už má článek na Garáži s fotkami Mikky, ale nikdy neříkej nikdy.