Právě druhá generace má totiž ten geniální design s krátkým hranatým čumákem a pořádnou porcí auta za ním. A když už sem hledal nějakou vlajkovou loď, proč ne od své oblíbené automobilky. Honda přitom vlastně doháněla ztrátu, ostatní japonské automobilky už v segmentu své vlajkové lodi měly.
Legend dostal motor V6 o objemu 3,2 litru s výkonem 212 a později 232 koní. Žere to kolem dvanácti litrů, ale zase to netrpí na nějaké výrazné poruchy. Se čtyřstupňovým automatem navíc jede krásně komfortně (ale čím lepší povrch, tím lépe). Ale pořád je to Honda, takže když máte náladu, můžete šlápnout na plyn a nechat se rozmazlovat řidičským požitkem v zatáčkách. A to tedy každá limuzína neumí. Jen řízení je proti menším modelům trochu utlumené posilovačem, ale pořád dost příjemné.
Výbava byla bohatá, což je u Hondy ale docela tradiční. Interiér je prostorný a také kufr pojme klidně pár mrtvol. Ale v roce 1995 musela Honda tento model poslat do penze a uvést třetí generaci. A v roce 2004 pak čtvrtou. Tou jsem v rámci testu jezdil také a také jsme si jí oblíbil, byť ten vzhled mi seděl méně (a bohužel mi nezbyly žádné fotky). Je takový trochu moc asijský a plný ostrých křivek. Uvnitř je dřevěný dekor a černá kůže, plasty jsou kvalitní a měkčené. Výbava je bohatá a většinu věcí ovládá elektrika, i odkládacích prostor je dost. Slušný prostor je i vzadu na vyhřívaných sedadlech.
Pod kapotou je šestiválec o objemu 3,7 litru spárovaný s automatem. Tense dá trochu korigovat pádly pod volantem, případně v manuálním režimu zcela odmítá řadit. A to mne baví, protože pak si můžu vyzkoušet, jak moc dobře je naladěný podvozek. I na ostrých okreskách mu musím vyseknout poklonu a stejně tak pochválit citlivé a přesné řízení a dobře naladěné brzdy. Okresková zábava v luxusním velkém sedanu, to je teda něco. Jen v nejostřejších zatáčkách se mám na pozoru, pořád je to těžké auto a fyziku neuplatíte. Víc se Legend přeci jen hodí na dálnici, jen se připravte, že navodí dojem mnohem pomalejší jízdy. Tak abyste nedostali nějaké ty body.
Čtvrtá generace se přestala vyrábět v roce 2012 a nástupce dostala až po dvou letech. Jenže jen v Americe a doma, do Evropy už se Legend nepodíval. Funkci vlajkové lodi převzal Accord, ale dnes už se u nás neprodává ani ten. Je to škoda, já měl tuhle vlajkovou loď Hondy vždycky hodně rád. A o dvojce jsem psal i na Garáži, fotila jí tehdy Mikka.