Minor byl vlastně předchůdcem klasického Mini a nástupcem modelu Eight. Navrhnul ho Sir Alec Issigonis (tvůrce Mini). Minor má trochu archaičtější tvary a působí poněkud disproporčně. Issigonis si na něm poprvé ozkoušel, jak na malém půdorysu udělat plnohodnotné auto. Verze Minor 1000 pak byla poslední nejmodernější verzí s litrovým motorem, blinkry (do té doby výklopné páčky) a panoramatickým čelním sklem. Stejně ale auto vypadá hodně archaicky, i když docela roztomile. Uvnitř je ale málo místa, hlavně vzadu.
Výhodou Morrisu je, že jezdí také tak dobře jako Mini. Možná jen o fous hůř. Volant je vpravo a pro mne to bylo první takové auto s manuální převodovkou. Na šaltování levačku jsme si ale nakonec zvykl rychle. Spíš mi vadilo, jak těžko se mi pod velkým volantem prostrkávala noha. Když se podaří, můžu nastartovat litrový motor, zařadit levačkou a rozjet se.
Nejedu nijak ostře, k Minoru se to zkrátka nehodí. Ale i tak si všimnu, jak překvapivě dobře je naladěný a jak Minor dovede připomínat výborné Mini. Nakonec mi tedy projížďka s ním udělala radost a jevil se mi jako dost fajn youngtimer.
Minora mi půjčili Veteráni na Truc a psal jsem o něm na Garáži