Je to sice produkt prodávaný pod německou značkou, ale vlastně je to pořádný japonský teréňák. Opel Frontera Sport 2.0i je totiž jen přebrandované Isuzu Rodeo. Opel jej dostal do nabídky v roce 1989 a nabízel jej ve dvou generacích celkem 15 let. Je to poctivý off-road na rámu s redukcí a kvalitními japonskými turbodiesely. Benzínové motory V6, 2.4i a 2.0i byl od německé značky, konkrétně dvoulitr pochází z Vectry.
Co se mi na kratším modelu Sport líbí, to je sundavací zadní polovina střechy. Díky tomu se z Frontery stane krásné polocabrio. Jinak interiér není nic moc, tvrdé a snadno omyvatelné plasty. Spínače a páčky jsou masivní a snad nezničitelné. Volant je velký, aby se snadno řídilo, ale tady je dokonce kožený. I vzadu je dost místa, ale sedák je nízko nad podlahou, takže tam není příliš pohodlná pozice. Dost velký je i kufr.
Zamykání pohonu se provádí v nábojích ve středu kola. Jinak se standardně přepíná pákou uvnitř. A poté mne vážně překvapuje, co všechno Frontera projede. Největším limitem je zadní převis, jinak je ale tento off-road neuvěřitelně schopný. Přitom ani na silnici to není tragédie, Frontera je docela pohodlná a pokud nepotřebujete jezdit nad 120 km/h, je to takový skvělý pohodový parťák, třeba na hory nebo na ryby.
Fronteru nafotila Mikka