Pro mnoho lidí je Felicia jen levným nezajímavým autem. Ale verze FUN si to nezaslouží, je totiž asi nejzajímavější. Pro Škodu to tak nový počin nebyl. Už v osmdesátých letech se objevila plážová verze Favoritu, tedy spíš prototyp 781 Tremp a vypadal zatraceně dobře.
Pak přišel Favorit FUN postavený na základě Pick-upu, ale i to bylo jen takové cvičení. Dny Favoritu se nachylovaly a do výroby mířila pomalu Felicia. FUN tak nakonec vzniknul až na základě od ní odvozeného Pickupu. Kladné ohlasy v Ženevě Škodu přesvědčily, že tohle se vyrábět bude.
FUN se nabízel pouze ve speciální žluté barvě (žlutá jsou i kola), vybírat jste si mohli jen barvu bodykitu (nárazníky, prahy, lemy blatníků, rám za kabinou a spojler na zádi). Nejčastěji jsou vidět okrové, ale výrazněji vypadá FUNka s oranžovými nebo zelenými doplňky. Já mám zelenou nejméně rád, ale Lukášovi příjde nejvýraznější. Žlutá dominuje i interiéru, který je tak optimistický, že špatnou náladu v něm mít nemůžete.
Na rozdíl od užitkového Pickupu pro dva je FUN čtyřmístný. Zadní stěna kabiny je totiž posunovací a tím se odhalí dvě sklopná sedadla. Nejsou sice nejpohodlnější, ale FUN není autem určeným na dlouhé jízdy. Nastupování dozadu umožní sklápění předních sedadel, ale líp vypadá přelézání korby. A není to tak originální řešení, podobně vymyšlený byl třeba americký Ford Bronco, kam se dozadu také nastupovalo krkolomněji, případně Subaru Brat se sedadly na korbě. A vlastně ta posuvná stěna, to už kdysi nabízeli Poláci u pick-upu Tarpan, ale tam i druhá řada sedadel byla stále pod střechou kabiny, u Felicie FUN už jsou venku jako v kabrioletu. Dá se nad ně natáhnout plátěná střecha MTX, ale trvá to tak dlouho, že bych to nechtěl dělat nijak často.
FUN se nabízel se všemi motory, ze kterých bych nedoporučil snad jen 1.9 D, který zkazí dojem z auta. 1.3 MPI je hodně spolehlivý a 1.6 MPI zase silnější a pohání i tuto Felicii. Nabízí 75 koní, splňuje Euro 2 a spolu s ním se mezi přední podběhy montovala i rozpěra tlumičů. Maximálka jen 1035 kg těžkého auta je 163 km/h, na stovku zrychluje necelých 13 sekund. Převodovka je standardní z Felicie s méně přesnými dráhami. Také řízení není nic světoborného, ale zase má tahle FUNka posilovač. Správnej chlap ho tedy za jízdy nepotřebuje, ale je pravdou, že slabším se s Felicií hůř parkuje. Také spotřeba kolem sedmi litrů je taková přiměřená.
Podvozek je také klasický. Přední zavěšení McPherson je shodné s hatchbackem, vzadu je zesílená náprava z užitkového Pickupu. Konkrétní auto je o trochu tvrdší akorát kvůli větším kolům. Na pohled jsou stejná (typ Ronal R20), jen v rozměru 15 palců místo standardních třinácti. Díky tomu není design raritní Felicie nijak narušen. Byla by škoda jednu z 4216 aut nějak výrazně zničit, dnes už jim roste hodnota. A já bych jí vlastně docela rád klidně měl, ale nemám pro ní využií.
Více podrobností najdete na Garáži.