Honda kdysi nabízela spoustu zajímavých aut, ale dnes abych na ně vzpomínal už jen v rubrice z minulosti. Jedním z posledních byl roadster S2000, který se vyráběl mezi roky 1999 až 2009. A já si splnil sen a svezl jsem se s jednou, konkrétně s modelem AP1 z roku 2001, jejíž dvoulitrový VTEC DOHC nabízel 240 koní, tedy nejvíc koní na litr objemu u atmosférického motoru (titul mu sebralo až mnohem později Ferrari 458 Italia).
Nízké a špičaté auto mi navodí husí kůži na první pohled, a to ještě netuším, že už se ho vlastně nezbavím. Líbí se mi, že motor je vlastně vpředu uprostřed, tedy za přední nápravou. Hned za zády posádky jsou zadní kola a pak už vlastně nic. Odkládacích míst je málo, kufr skoro žádný. Výbava byla bohatá, důležitější je ale naprosto dokonalá pozice za volantem. Do auta spíš padáte, než nastupujete. Volant je maličkatý, místo budíků jsou za ním digitální ukazatele.
Po startu motor trochu brumlá přes výfuk HKS, ale nejlepší zvuk začíná až nad 6000 otáčkami. A to pak máte k dispozici ještě další 3000. Převodovka Torsen je tak kraťoučká, že vás do otáček přímo nutí. V 5850 se probudí VTEC a nabídne delší zdvih ventilů. V 7000 jako kdyby motor chytil další dech a cítíte prudký nárůst síly. Stovku máte dávno za sebou, dosáhli jste jí po 6 sekundách a teď už se za úžasného řevu blížíte k omezovači, i když se vám ta rychlost zase tak dramatická nezdá. Honda totiž úžasně funguje, což si všimnete například při práci s manuálním šestikvaltem. Dráhy jsou dlouhé asi centimetr a neuvěřitelně přesné, jako celé auto. Přitvrzený podvozek Bilstein auto drží přikované na silnici.
Honda S2000 je sice na pohled jen roadster pro dva, trochu možná i holčičí pro neznalé, ale reálně má všechno, co Miatě chybí. Navíc je z doby, kdy Honda dělala úžasná auta a snažila se je dělat co nejlépe. A zarylo se mi děsně moc pod kůži.
Ta Honda musí být vážně skvělá, dnes jsem si přečetl článek od Kraba a tam jde krásně vidět, že se Krab opět zamiloval, to nadšení je patrné, parádně napsáno 🙂
Až mě to opět přinutilo se zamyslet nad tím, jestli nejlepší časy automobilismu jsou už za námi. Těžko říct, ale asi už Honda nic podobného nevyrobí, Lotusy budou elektrické… ach jo.
PS: Martine, díky za odkazy na tvé články, rád si to čtu.
Díky…
A Kraba chápu, já se taky zamiloval. Honda S2000 je prostě úžasné auto, které vlastně nemá žádnou slabiu… Ne, fakt asi nemá