Sportovní sedany patřily spíš k Alfě Romeo nebo BMW, ale pořádný supersedan nabídl kdysi i Fiat. Typ 125 S vážně nebyl žádné ořezávátko a dal se koupit i u nás v Tuzexu. Na podlahové plošině staršího typu 1500 představil moderní tvary a prostorný interiér. A to je kabina společná s menším sedanem 124, delší je přední a zadní část. Dante Giacosa to tak navrhoval schválně, aby se na vývoji trochu ušetřilo. Můžete tak použít stejné dveře nebo okna. Přitom ale v autě je víc místa, protože se zadní lavice posunula hodně vzad a zkrátila se palubka vpředu.
Model Special dostal více chromovaných lištiček, magnéziová kola Cromodora, cyklovač stěračů, zadní vyhřívané okno, halogenová světla, imitaci dřevěného obložení, rádio, hodiny a posilovač brzd. Klimatizace a druhé zpětné zrcátko byly ovšem příplatkové prvky a tam má Fiat zatím nevzhledné plastové, než se sežene to správné. V prostorném interiéru jsou velurová sedadla bez boční opory, ale s lůžkovou úpravou, přední bezpečnostní pásy a sportovní volant. Jde o dobový doplněk, Fiat používal jiný. Koženkou čalouněný kufr je také větší, v pravé části je nádrž na 50 litrů místo standardních 45.
Moderní šestnáctistovka DOHC je prostě senzační. Vycházela z motoru ve 124 Sport, ale dostala pětikvalt, jinou hlavu, sání, rozdělovač, vačku a karburátory Weber. Díky tomu se sedan chlubí výkonem 100 koní a 133 Nm, akcelerací za 13 sekund a maximálkou 170 km/h. Probouzí se až kolem 3000 otáček, nejkrásněji zní v 8000. Nabízí okamžité reakce na plynový pedál a skvělou pružnost tunového auta, rychlá jízda v něm díky zábavnosti vzbuzuje závislost. Počáteční nedotáčivost se až na limitu překlopí k přetáčivosti.
Auto mi zapůjčila renovační dílna Car Brothers.