Pokud jste si přečetli můj první blog, asi by Vás mohlo zajímat pro jakou variantu jsem se rozhodl a pokud jste pravidelnými čtenáři na fóru tak už asi víte jakou variantu jsem vybral a jak to všechno dopadlo. Tady si ale můžu dovolit vzít to pěkně popořádku a mohu se i nechat trochu unést 🙂
Po pečlivém zvážení všech čtyř možností jsem si vybral variantu číslo 4 a to SWAP motoru za silnější a snad i spolehlivěší jednotku 2ZZ která se dávala do sportovnějších verzí Toyot – Celica 7g, Corola TS – ale hlavně se její přeplňovaná varianta dávala do Lotusu Elise a Exige! A to už přeci něco znamená, ne?
Po předchzích zkušenostech s vozů mnou vlastněných, jsem si jako hlavní cíl stanovil najít vhodného mechanika, případně firmu, která celý projekt zaštítí a převede sny v realitu. Od začátku jsem jednal s Honzou (Idaho) z DiComp Racingu a po pár PM na TuningFóru jsem měl jasno – nevím o nikom jiném, kdo by takto rozuměl Toyotám a má aspoň představu co takový SWAP obnáší a co vše by mohlo nastat (opravdu se ale vše nedá odhadnout). Domluvili jsme se, že on sežene motor, na který mě dá záruku a já seženu ideálně nepojízdné auto.Překvapivě se dřív podařilo sehnad motor z Celici, která jezdila v Japonsku (jak se později ukázalo – bohužel v Japonsku) a čekalo se tedy na to, až já seženu vhodnou MRchu. Cca po měsíci se objevila jedna za rozumné peníze v DE. Barva sice nic moc, ale kromě klimatizace (kterou bych stejně vyndal ven) byla v plné výbavě (rozumněj – okna a zrcátka v elektrice, ABS, interiér v kůži). Dle prodejce je motor zadřený a vozidlo nepojízdné. Zbývalo vyřešit, jak nebohou Mrchu dostat na ČR a to ideálně k Idahovy do Rožmitálu pod Třemešínem. Naštěstí jsme si vzpoměl na člověka s nickem Zemi, který se dovozem auto zabývá a s Idahem se naštěstí zná. Nutno podotknout, že nelá transakce proběhla v době, kdy jsme byl na dovolen v Chorvatsku a vše se řešilo emaily. Vše proběhlo překvapivě v pořádku a auto se dostalo na místo určení někdy v srpnu 2015.
Rukou rozklepanou z očekávání mi Idaho poslal tuto fotku:
Po příjezdu se zjistilo “pár” zajímavych věcí – Mrcha má US nárazníky (vypadají fakt pěkně), sportovní pružiny H&R nerezový duplex výfuk a dokonce možná samosvor! Překvapivě je v dobrém stavu i karosérie a střecha. Začínal jsem si říkat, že se možná paní štěstěna unavila sedla si i na mě! A jaké byli plány? V podstatě jen zgenerálkovat 2ZZ motor z Celici a pomocí Plug&Play ho namontovat do MR2 – existují přímo kity na SWAP tohoto motoru na MR2, v USA a JPN je to celkem oblíbená kratochvíle. Rovnou jsme se domluvili, že by se dala 6Q převodovka z Celdy a samozřejmě LSD. Očekávaná cena 120-150tis i s motorem! Ach jak bláhový jsem byl 😀
Velmi rychle se ukázalo, že to až taková sranda nebude. Po odstrojení auta se sem tam ukázala rez na podivných místech a největší překvapení nastalo, když se kluci na dílně pokusili sundat výfuk – prý to byla taková menší sprcha – motor musel být nějakou dobu pod vodou 🙁 Záplavy jsme vyločili vzhledem k absenci specifického bahýnka v interiéru a tak se nám jako nejpravděpodobnější ukázala varianta, že auto prostě skončilo zadkem ve vodě (španý řidičský manévr, špatně zatažená ruční brzda na břehu jezera…). Co se motoru týče, až takový problém to vzhledem k plánovanému SWAPu motoru nebyl, ale podvozek na tom byl hodně špatně a tak jsme se domluvili na celkové GO karosérie, podvozku a brzd. Toto rozhodnutí mělo celkem zásadní finanční i časový důsledek.
Když se mi na googledrive objevila tato fotka bylo my jasné, že se na silnici jen tak nepodívám. A také začala smršť špatných zpráv – katalizátor KO, musí se koupit nový, svody KO, bude potřeba nové, bude potřeba generálka brzd, přední ramena v háji (origo TOY díl cca 10.000,- kus), rozbité čelní sklo, ložiska na kolech KO a tak bych mohl pokračovat. Ale co, když už jsem se do toho jednou dal, přece to teď nevzdám 🙂
Omámen vlastnictvím nového vozu, jsem začal přemýšlet jak bych si ještě udělal radost. Zamiloval jsem se do jedné fotky (nejspíše VT) na netu a řekl si, že by to takto nemuselo vypadat zle a tak jsem začal zhánět červené sedačky. Náhoda tomu chtěla, že se v inzerátu objevili sedačky v červené kůži z Hondy S2000 a navíc je prodával Zemi (ten stejný co mi dovezl MRku) na ceně jsme se rychle domluvili a po kamarádovy jsem je dostal z Mostu do Brna a z Brna jsme si udělali výlet do garáží DiComp Racingu na kontrolní den. Další co jsem opravdu chtěl byl digitální měřák tlaku a teploty oleje, teploty vody a palubního napěti. Ideální varianta mi připadl výrobek od L-Jaye z JDM fóra. Rovnou jsem vzali ShiftLight, protože racing, ne?
Při kontrolním dnu jsme si probrali všechny náležitosti co nás ještě čekají a vče už vypadalo jako “snadná” práce. Mimojiné jsme se domluvili, že horní uložení tlumičů je také špatné a pokud bychom vče udělali pořádně z origo dílů (druhovýroba na toto masivně rozšířené auto na úrovni čtyřkového golfu je překvapivě mizerná) tak se dostáváme na částku lehce kolem 17tis a to už je rozumnější vzít nový sportovní podvozek, ne? A taky že ano! Ale pro jaký se rozhodnout? Variant spousta, zkušeností majitelů ještě víc. Opět jsem se ponořil do hlubin internetu a snažil se rozhodnou pro nějakou alternativu. Protlum i HP byly bohužel mimo mé finanční možnosti (není to felda 🙁 ) a KW, Bilstein mi zase přišli také celkem drahé. Po pročtení fóra TypeR.cz a zkušenostech kluků na Civicách jsme se rozhodl pro Taiwanského výrobc XYZ. Časem se to ukázalo jako výborná volba.
Horní unibalové uložení, nastavitelné odklony na přední nápravě, tusostně i výškově seříditelné, prostě paráda. A když už máme takový nádherný set a kluci v DiComp Racingu si dali spoustu práce s repasí všech podvozkových dílú (co se nedávalo nové, tak se opískovalo a natřelo) tak by to chtělo také pořádné uložení. Vzhledem k tomu, že jsou to kluci šikovní tak se udělalo kompletní uložení v PUR:
V dalším díle se podíváme na to, co Vás asi všechny zajímá nejvíc a to je motor 🙂 To budu muset probrat s Idahem, protože to už jsou věci které mi toho moc neříkají.
STAY TUNED!
Tyhle blogy na pokracovani.. kdy bude dalsi dil? 😀