A máme tu závěr povídání o jedné neobyčejné přestavbě neobyčejného vozu jedním obyčejným autáčkářem. Dozvíme se zde krutou pravdu o tom, kolik taková sranda stojí a jak to vlastně bylo celkově náročné.
Jaké byly představy?
Sice jsem v posledním blogu slíbil, že se příště podíváme jak sem i s Mrškou žije, ale nějak jsem opomenul na původní příslib, že se také podíváme na kolik to celé vyšlo. Asi to nebude tak zajímavé čtení, ale možná to někoho nakopne k tomu něco podobného také spáchat a možná to také způsobí pravý opak J
Tak jdeme na to. Mám trochu výhodu, že jsem vše řešil od nuly, takže mám představu i o počátečních cenám. Nejprve bychom si mohli říct původní odhad. Říkal jsem si toto:
Auto – když se zadaří, seženu nějakou mrtvolku kolem 40.000,-
Přestavba včetně výměny převodovky – 30.000,-
Úplně naivní jsem nebyl, takže nějaký vnitřní hlas mi říkal, dej si limit 200.000,-
Jak to bylo ve skutečnosti?
No a jdeme na realitu, slabší povahy a autíčkáře, kteří se chystají na podobnou stavbu poprosím, aby přestali číst, a raději zůstali nedotčeni realitou:
Auto – jak už jsme psal v prvním díle, sehnalo se v DE a cena byla i s dopravou 56.300,- (to ještě není tak zlé, vzhledem k tomu, že auto se jevilo v super stavu)
Motor – tam vše překvapivě vyšlo vše na korunu přesně J (i když to vlastně žádná výhra nebyla), takže 60.000,-
Přestavba – té se budu věnovat níže
Nenutné úpravy – Sedačky z S2000 7.000,- Indikátor tlaku a teploty oleje, teploty vody – kompletní dodávka včetně čidel 4.650,-
Jednotlivé položky
Co se přestavby týče, tak nevíce asi řeknou rozpisy, které jsem dostával průběžně a také na konec k celému projektu. Jen odmažu ceny jednotlivých položek (dost věcí bylo v rámci dobrých vztahů a rozsahu projektu ve VIP cenách). První je motor a vzhledem k tomu, že padlo rozhodnutí o kompletní generálce, tak jsou ty ceny prostě hodně jiné než jsem si původně plánoval. Máme tedy celkovou cenu za GO motoru a karosérie 89.450,-
Další položkou je samotná práce na celkové renovaci Mršky. Tady vzhledem ke stavu karosérie a vůbec celkové náročnosti přestavby je částka taky jinde než byl plán. Navíc jsou v ceně i věci jako výroba PUR kitu na podvozek, čelní sklo, kompletní ochrana podvozku a spousta věci, které by se teoreticky dělat nemusely. Ale všechno bylo podáváno po malých částkách a člověk už se prostě nechce (a hlavně nemá možnost) vrátit zpátky. Celková částka 126.302,- Tady už předpokládám slabší povahy odpadly a ty silnější si šli nalít něco silnějšího a posilněnou (Manželka odpadla a já si šel dát výborný karibský rum).
Kdo by si myslel že už je konec a vše dopadlo jako v pohádce, tak nikoliv. Máme tady další část! nazvěme ji Podvozek & Brzdy. Tady díky volbě sportovního podvozku, který byl sice za krásnou cenu, ale v celkové ceně už to stejně nebylo poznat, byla cena 76.087,- Ale zase vím, že na autě už snad není jediný šroubek, který by nebyl povolen, ošetřen galvanikou a znovu dán zpět. Podvozkové komponenty jsou defakto také všechny nové, brzdy jsou krásně zrepasované a nerezové svody spolu s výfukem spolu vytvářejí nádherný koncertní zážitek.
Závěrem?
Takže co říci na závěr? Počítal to někdo z Vás? Já vlastě pořádně ještě ne, takže na kolik mě celá stranda vyšla?
.
.
.
.
.
419.789,- a co že se za to dá dnes pořídit? Letmý pohled na sportovní vozy mě trošku děsí 😀
Pro pana KnightRidera – krásné ElCamino z 69 za 448.000,- malý dětský sen!
Pominu veškeré možné i nemožné BMW řady 6 kolem 420.000,- ale třeba Jaguár XK V8 za 420.000,-?! Dále několikero Imprez, Opel Speedster GT, Mazda 3MPS?
A je tu tedy zásadní otázka: Šel bych do toho znovu i kdybych věděl, že se vše protáhne o skoro rok a cena bude více než dvojnásobná? Popravdě nevím, ještě jsem asi nenajel dostatečný počet kilometrů, navíc mám na autě gumy, které mají opravdu daleko k ideálu (7let staré zimní Semperitky). Uvidíme po Mýtě a prvním Trackdayi. Pokud by Vás něco zajímalo, nebo chcete jen ze soucitu poslat nějaké peníze na účet, tak jsem k dispozici v diskuzi dole 😀
Tohle jen cist chce pevne nervy.. natoz to absolvovat v realu. Kazdej kdo se do podobneho dobrodruzstvi pousti, ale dobre uvedeni do reality. Na druhou stranu si mel prakticky novy auto. A za 400 tis by si nove podobnych parametru asi nesehnal. Takze to pak nevychazi tak strasidelne. 👍
Já myslím že současná situace odpovídá na tvou otázku jestli by si šel do toho znova – SAMOZŘEJMĚ 😀
To je fakt 😀
Hajzle nedobrej 😀 Ale jo, máš pravdu 🙂
Zdar, nevim proč, ale pripadam si tu jako doma 😀
To byla sice palka, ale zato z toho zili dva mechanici minimalne 3 mesice. A pak si vem, mohl za to byt Jagoš, ale dvakrat tolik by stalo, aby byl ve stavu jak ta tva MR2.
Ukazoval jsi ten blog manzelce?
No hele, manželka o těch částkách ví… Ale jak sama říká, dokud se máme dobře, máme co jíst, kde bydlet a 2x ročně dovolená, tak si dělej co chceš 😀
Oni se ti mechanici díky mě celkem živí, ale to až časem 😀