Už se mi několikrát stalo, že jsem testoval auto, které si majitel koupil vlastně na práci. Byl to případ několika Avií, Barkasu a v tomto případě i amerického pick-upu Ford F-150 XL. A za mne je tedy pick-up asi nejstylovějším pracovním autem. Nejlépe se prodává Ford F-150, tedy nejmenší americká Fordka s korbou. Na fotkách je jeho desátá generace s radikálně přepracovaným a elegantnějším designem. Pořád ale dozadu dáte zdvižkou europaletu nebo naložíte sádrokartonové desky.
Šestiválec 4.2 byl základním motorem, přesto má hezký zvuk. Ten ale slyšíte jen málo, pokud si neotevřete okna. Kabina je docela odtlumená. Podle některých zdrojů by měl mít 210 nebo 220 koní, podle českého techničáku dokonce 240. Důležitějších je 353 Nm, které vytáhnout auto přes terénní překážky. A to i přes to, že je to jen zadokolka, stačí si hrát s pedálem plynu, o většinu se postará samosvor. Navíc totéž funguje i na silnici, kde sice vypadáte jako vidlák, ale můžete mazat úsměvy řidičů předjížděných aut. Navíc je Fordka krásně pohodlná.
XL označovalo druhý nejnižší stupeň výbavy, dle posměšků prý eXtra Lowcost. Znamená to jen hezčí ocelová kola, lepší čalounění, hodiny, rádio a širší lavici spolujezdce. Elektrická okna už byste v prostorném pohodlném interiéru hledali marně. Mne nejvíc stejně zaujala dlouhá půlmetrová řadička. Práce s ní připomínala náklaďák.
Konkrétní auto je po filmařích a prohánělo se ulicemi Prahy, když tu Vin Diesel natáčel film Babylon AD. Právě od té doby má na boku ty díry po kulkách. Můžu vám říct, že za ty pohledy ostatních řidičů to stojí. I bez těch filmových pozůstatků by vás ale ostatní nepřehlédli, protože na evropské poměry je Fordka velké auto. Ale to ani hranatějšího nástupce, který dorazil na trh v roce 2004. I ta je ale celosvětově nejprodávanějším autem a to hlavně díky úspěchu v USA.