Jistě, sice tohle auto vychází z roadsteru Z3, ale je to BMW M Coupé generace E36/8. BMW jej vyrábělo mezi roky 1998 až 2002 a patří (na rozdíl od výchozí Z3) k tomu nejlepšímu, co byste v historii německé značky našli. Už jen ten design s dlouhou kapotou a useknutým zadkem se nikdy neokouká. Stejně tak potěší bezrámová okna, čtyři koncovky výfuku a další propriety nezbytné pro zajímavé auto.
Prvně BMW nabídlo M Roadster, tedy představu, toho, jak z malého otevřéno sporťáku vytěžit maximum. Jenže otevřené auto je prostě je a bude kompromisní a podle techniků z divize M stále nezatáčelo tak, jak by mělo. Auto prostě mělo být tužší (a to skutečně je), takže mu přidali střechu, vyměnili kompletně zadní nápravu, udělali širší blatníky a dali do nich sedmnáctky. Přesvědčit automobilku, aby dala projektu zelenou, bylo těžké, ale stálo to za to. Z malého auta se stala bestie.
Interiér byl převzatý z Roadsteru, tady nebylo potřeba nic měnit, jen kufr se zvětšil. Auto je pro dva, kteří sedí prakticky na zemi ve fantastickém objímavém sedadle. Pozice za kulatým volantem je dokonalá a pohled na dlouhou kapotu se neomrzí. Hliníkové pedály mají tužší chod. To všechno jen proto, abyste z S50B32 (řadová šestka 3,2 litru) vyždímali její maximum. Je to motor z M3 E36 naladěný na 317 koní a 350 Nm. Na stovce je auto za 5 sekund a jede až 245 km/h, takže od M3 dostane trochu napráskáno. Situace se zlepšila až po modernizaci s motorem S54 z E46, který měl 321 koní. Přes samosvor jde výkon na zadní širší kola (12,5 palce vs. Předních 9,5 palce). Zadní náprava na vlečných ramenech pochází z Compactu, takže vlastně z E30.
Citlivé řízení je famózní a dělá svezení opravdu zábavným a to dokonce tak, že si nevšimnete hmotnosti 1420 kilo rozložené rovnoměrně mezi obě nápravy. Na tužších a snížených tlumičích AC Schnitzer funguje bota fantasticky. Ostré velké brzdy jsou supercitlivé a fungují tak, že v zatáčce může ztrestat každého odvážlivce. M Coupé mělo být pro zkušené řidiče, ne pro začátečníky. Ale díky tomu, že zadní kola mám hned za zády a že řízení je citlivé, přetáčivost okamžitě cítím. Strašně bych chtěl mít k dispozici M Coupé na okruhu, musí tam být úžasné.
A přitom je stále dostatečně komfortní jako sportovní auto, takže ani bych se s ním nebal delšího roadtripu, ideálně vyjet si na výlet do Spa po ose, s holkou (pardnon, už manženlkou) vedle sebe a dvěma bágly za zadním oknem. BMW chtělo s modelem M Roadster konkurovat Porsche (cenou se mu to tedy povedlo) a vlastně Carrera umí skoro totéž, jen s jinou koncepcí. A já bych jej vlastně strašně moc chtěl, akorát ideálně v modré metalíze. Článek o BMW se objevil i na Garáži a auto nafotila Mikka.