Oficiální název této krátkonosé řady je T1, obchodní jméno bylo podle číselného označení motoru (na fotkách vidíte 307D a 310D), přezdívka zněla Bremer Transporter (podle výroby původně v Brémách) a nejezdilo jich u nás málo. Třeba v Praze byly jako sanitky už za minulého režimu (viz foto pražské záchranky), Autoturist zase používal podobné odtahovky.
Častější byly právě nafťáky (9 z deseti vyrobených aut), protože se to pro užitkový typ zkrátka hodí víc. Mercedesky měly nízkou spotřebu a byly spolehlivé. Pokud si někdo vybral benzín, byla to většinou německá záchranná služba nebo hasiči, případně zákazníci ve Skandinávii. Komu nestačil pohon zadních kol, mohl koupit čtyřkolku s mechanikou Géčka.
Typ 307D patřil k nejrychlejším evropským naftovým dodávkám a jde o modrý vyfocený kousek. Jeho čtyřválec má 72 koní a 137 Nm. Žlutý 310D má pětiválec a výkon 95 koní a krouťák 192 Nm. Obě auta ale dostala pětikvalt s kulisou dog leg. Řízení jde zlehka a s velkým volantem je manévrování snadné. Auta jsou dost měkká a prázdná se hodně houpou, až s naloženým autem se trochu uklidní. Pohodlí je ale u dodávek jedním z nejdůležitějších parametrů.
Spolehlivé dodávky se dají jako odtahovky nebo obytňáky potkat dodnes. Jsem za to rád, protože se na tyhle staré nákladní vrány rád koukám. Přitom prodejně Mercedesy převálcovala konkurence a výrazněji se prosadil až aerodynamičtější Sprinter. Takže musím poděkovat Retro-auta.cz.za půjčení obou starých klasik.