Do té doby byla písmena RS vyhrazena jen závodním speciálům. Ostatně u Škody znamenají Rally Sport, takže není divu, že zdobily hlavně modely 180 RS, 200 RS a později 130 RS. To, co Favorit RS naznačil, dotáhla až Škoda Octavia první generace. Právě u ní se poprvé objevilo označení RS u verze s nejsilnějším motorem a výbavou zahrnující jiné nárazníky, větší kola, barevné brzdy, spojler, sportovní sedadla a budíky a kožené a hliníkové prvky v interiéru. Octavie RS se objevila i v druhé a třetí generaci a to i s naftovým motorem, doplnila v prvních dvou generacích i Fabia (první 1.9 TDI s obřím nárazníkem kvůli homologaci speciálu WRC a druhá s 1.4 TSI a automatem DSG).
Jenže zpět na frankfurtský autosalon 1989, kde výrobky Škoda ukazovala společnost Semex. Právě ta prezentovala i dva sportovnější Favority – bílý Favorit Sport a černý Favorit RS. Ten měl širší blatníky, lízátko, nástavce prahů, spojler, koncovku výfuku, červené polepy a znak. Dobře vypadala i černá světla s dvojicí kruhových parabol a blinkry přesunutými do nárazníku. Podobně byly později upraveny německé modely TOP X a XX a také taková světla najdete na Formanu 1.6 OHC v muzeu. Semex použil dokonce šestnáctipalcová litá kola se širšími pneumatikami.
Motor samozřejmě nemohl být výrazně upraven, pořád šlo o původní OHV, konstrukčně z šedesátých let. Dostal ale dva dvojité Webery a kompresní poměr se zlepšil na 11,5:1, což znamenalo 117-120 koní. To už zní jako zábavný Favorit, jen se bohužel nikdy malá série nevyrobila. Jediný kus zamířil k závodníkovi Obermannovi (startoval na okruzích s Rapidem) a dnes už netuší, kde auto skončilo poté. Prý ho snad prodal někam do Finska, ale celkově je prototyp zapomenutý. Já bych jej třeba vůbec neznal, kdybych si kdysi nekoupil staré Světy Motorů, kde mu byl věnovaný velmi krátký odstaveček. Víc než ty tři mizerné fotky, které jsme kdysi s kamarádem Honzou Matouškem našli v těch starých časopisech, tak asi neexistuje.
A takhle vypadal zmiňovaný Favorit TOP XX