Nízký Nissan generace S13 je oblíbeným autem pro tuningu snad na všech kontinentech. Proto jsem strašně rád, že mi Josef nechal vyzkoušet jeho absolutně sériový kus 200SX evropské specifikace. To znamená, že ho pohání osmnáctistovka CA18DET s turbem, katem a 16 ventily z předchozí generace S12. Japonci měli pro změnu ve své 180SX dvoulitr, takže jsem systém značení dodnes nepochopil. Ale co, je to kupé, má mrkačky, bezrámová okna, pohon zadních kol a vypadá dobře, čert vem, jak se jmenuje.
Interiér je ergonomicky skvělý a útulný v černé barvě. Pozice za volantem je bezchybná a nechá mne si naplno vychutnat další přednosti sportovního kupé. Třeba neuvěřitelně krátké a přesné dráhy řazení. Ovšem Nissan má i neduhy, třeba necitlivé přeposilované řízení a škube mu v plynovém pedálu.
Podvozek je odladěný naprosto skvěle na kompromis mezi komfortem a sportovním chováním. Přesto ho většina majitelů nakonec upraví. Brzdy jsou docela velké (257 mm) a krásně silné. Moc je ale potřebovat nebudu, protože Nissan je skvěle vyvážený. Jede se s ním skvěle, a ještě má hezký zvuk motoru i když hrdý majitel Josef jej považuje za nudný. Něco, čemu odhvizduje turbo, ale nemůže znít nudně, navíc je tu příjemný rykot ve vyšších otáčkách. Prostě tohle auto za to stojí a je to epesní sporťák.
O Nissanu jsme psal kdysi i o Garáži a nafotil jej Kulich Media